Filled Under:

MENGEJUTKAN!! 6 FOTO TERBARU SAFIE ELIAS SELEPAS SEMINGGU MENJALANI PEMDEDAHAN BUANG PAYUDARA












Begini , saya berasal drpd Felda Lakum , Lanchang Pahang . Saya lahir pada 19 Mei 1994 , umur saya bulan 5 ni genap 22 tahun . Saya dulu sekolah di SK Lakum . Dpt UPSR semua A so saya lanjutkan belajar ke Sekolah Men Sains Sultan Hj Ahmad Shah (SEMSAS) . Tp saya dua minggu je disini lepastu saya tamatkan belajar sebab tak boleh hidup tanpa mak ayah . Tak biasa berjauhan katanya walaupun saya ni anak kedua bongsu drpd 6 orang adik beradik . Kemudian saya lanjutkan pelajaran ke SMK Datuk Bahaman , Lanchang . PMR dpt 8A jugak jadi saya dpt tawaran ke Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kuantan (SBPIK) .
.
Bila pindah ke sini , kos memang tinggi . Mcm2 benda nk bayar . Dulu ayah saya cuma pakai kereta kancil sahaja hantar saya ke sekolah kt Kuantan ni . Saya tak mcm anak org lain yg tiap2 minggu keluar outing ke bandar . Ada yg tiap2 minggu mak ayh dtg hantar makanan dan KFC . Sedapnya masa tu . Disebabkan desakan nak jugak hidup senang sedikit seperti kwn lain disamping xpyh nk mntk duit sgt kt mak ayah , saya mula buat bisnes dari asrama . Dari asrama ?? Ya dari asrama .



Saya mulakan tanpa modal dengan menjadi dropship produk kecantikan mcm suntikan pemutihan dan jugak pil jerawat . Satu kotak produk dpt margin tinggi juga RM50-200 . Tp x percaya sgt ramai jugak akak2 makcik2 beli produk tu walau harga agak mahal . Mgkin sbb tu x byk sgt persaingan produk mcm skrg dan penjual pun tak ramai . Saya gunakan FB sahaja masa tu . Setiap hujung minggu saya akan kluar outing atau pinjam laptop cikgu . Masa tu di Koperasi sekolah ada cikgu yg sediakan sewaan melayari internet . RM2 kot sejam . Jadi saya guna peluang tu untuk buat duit .
.
Masa tu lah saya akan gunakan untuk ambik database customer . Tp masa tu saya xtahu pun tu database . Saya besenye akan mintak siap2 nama , no telefon , alamat penuh dan email customer yg nak produk tu . Bila dia ckp je nak barang dan nk booking , saya mmg minta details tu . Kemudian , saya akan tulis maklumat tu dkt sebuah buku tulis . Saya tak ada telefon di asrama , jadi saya gunakan telefon asrama je nk call supplier dan customer saya .
.
Malam je lepas habis kelas prep (belajar) , saya akan call customer . Masa tu byk la duit syiling dan kad telefon saya ada . Sng nk call customer . Sorg2 saya akan call dan tanya dh buat byrn tak . Masa tu saya ada BANK RAKYAT shaja . Lepas dia kata dh byr saya akan call supplier . Satu2 alamat saya bacakan dan sebut . Smpaikan sejam bergayut dgn supplier . Supplier akan poskan brg .
.
Hari Jumaat je akan ada sedikit masa lapang selepas solat jumaat , masa tu saya akan ke Bank Rakyat dkt dgn sekolah untuk cek akaun . Masa tu saya tawakal je harap2 ada duit dalam akaun tu . Masa tu la saya akan transfer dkt supplier duit . Baru supplier akan pos brg . Lepastu , ada la byk duit dh masa tu . Saya dh mula beli stock sendiri . Masa tu saya jual produk sabun muka , bb cream , mask dan byk lg . Saya jual tu sebab saya pun pakai sebab masa tu muka mmg byk jerawat .
.
Hari2 doa nak ada duit RM1500-1800 . Alhamdulillah Allah makbulkan . Masa tu baik x buat byk dosa sgt heheeh . Lepastu mintak lagi nk ada RM4800 , las2 dapat jugak . Saya order brg pun call supplier guna telefon asrama dan dia pos ke pejabat sekolah . Muka saya hari2 g ambik brg dkt pejabat sekolah smpai kerani sekolah pun tanya . Saya ckp ayah kirim . Kdg2 saya suruh cikgu dan teacher saya yg ambikkan . Cikgu warden asrama saya selalu beri kelonggaran untuk keluar outing ke bandar . Sbb dia tahu saya baik dan antara pelajar pandai . Kdg2 tu dia tlg saya pos brg . Sbb masa tu saya dh mula pegang stock dn post brg sendiri . Susah sgt masa tu . Leceh sgt . Kene tebalkan muka dan atasi halangan .
.
Kemudian sampaikan di tgkatan 5 masa SPM saya ada saving dalam RM200k berkat perniagaan saya di asrama ! Tpi sebab jiwa remaja dan x ada pengurusan duit , tggal RM8000 je duit saya . Saya byk guna duit masa masuk UITM dan mmg x mntk duit mak ayah masa tu . Sbb dulu dpt tawaran belajar di oversea tp saya tolak sbb mcm dh x mnt belajar . Lepastu 6 bulan je saya dkt UITM saya berhenti belajar . Masa tu umur 18 . Masa tu la abg saya meninggal dunia . Saya kemudian duduk di Ukay Perdana . Masa umur 18 tahun , dgn modal cuma ada RM500 , saya keluarkan Aurora dan buat spa dkt rumah ! Ramai jugak customer saya masa tu dtg rumah . Masa tu la saya promote Aurora .
.
Saya pergi sana sini naik teksi . Pergi kilang naik teksi . Dulu kilang x lyn sgt pun . Pergi buat sticker sendiri di Achik Printing Taman Melawati . Potong sendiri sticker guna gunting dan tampal dkt botol smpai senget2 . Pergi pos brg pon guna teksi . Gigih x gigih masa tu . Smpai lah bulan Jun 2013 masa saya umur 19 , saya dpt cecah 1 juta bersih yg pertama .
.
Tahu kan kereta apa saya ada ? Smpai harini ada Camry , Hilux , Mini Cooper , Audi dan Hummer H2 . Perjalanan saya sbnrnya masih panjang untuk diceritakan . Nnti sya akan tulis lagi jika anda suka nk dgr . 2013-2015 hampir 5 juta untung bersih dh saya buat .
Buang Payudara Untuk Kembali ke Pangkal
Bismillahirrahmanirrahim…

Sebelum kalian terus membaca aku ingin maklumkan bahawa aku telah mendapat keizinan dan juga amanat dari tuan punya badan untuk aku membuat nukilan tentang ceritanya dan katanya cerita ini hanya lah untuk satu tujuan iaitu memberi pengajaran dan iktibar kepada mereka mereka yang senasib dengannya.

Barakallah…hari ke 2 aku keluar Tabligh ke Tawau untuk cillah 40 hari …dan aku bercadang untuk tidak menulis melalui medium muka buku ini sehinggalah aku tamat 40 hari, walaubagaimana pun hari ini aku terpaksa menulis atas dua tujuan…
Pertamanya kerana ia ber

kait terus dengan agama dan ke dua kerana atas hajat seorang hamba Allah yang ingin bertaubat…
Allah…Allah…tiada kata kata yang dapat aku lakarkan sebaik mungkin tentang hidayah yang menerpa umat Muhammad saw…dan tiada nada gembira yang dapat aku luahkan bila mendapat khabar dari beliau…hanya sujud syukur yang dapat aku buat.
Beliu terkenal di kalangan usahawan usahawan produk kecantikan dan juga bagi mereka yang mempunyai wawasan dalam bidang perniagaan…
Sedari usia remaja beliau telah berusaha, di awal persekolahan di tingkatan 4 beliau telah berniaga dan di bantu oleh ayahnya, sehingga lah di usia 19 tahun beliau telah menjadi jutawan muda…memiliki duit jutaan ringgit, kenderaan besar Hammer yang menjadi impian muda mudi serta rumah sendiri…tetapi…


Cerita
Safiey Illias…seorang jutawan muda yang cantik jelita juga menjadi mentor kepada usahawan usahawan di bawahnya..

Aku tidak mengenali beliau sehingga lah pada beberapa bulan yang lepas aku di beritahu oleh ahlia ku Ayunie Russ tentang perniagaannya…ahlia ku juga merupakan follower di facebooknya…
Kata ahlia ku pada suatu hari…”Abang…cuba abang baca status status di facebook Safiey Ilias…beliau muda tapi pandai berniaga…menjadi jutawan dalam usia 19 tahun..” aku di tunjuki facebook Safiey Ilias.
Masyallah…masyallah…cepat cepat aku baca DOA jauhi fitnah bila melihat perempuan cantik…
Orangnya teramat cantik dan bergaya, memandu kereta mewah Hammer serta berjaya di bidang perniagaan…

Dan selepas itu aku buat tak tahu dan tak kisah pun tentang facebook dan perniagaan wanita cantik bernama Safiey Ilias…
Masa berlalu hari demi hari…aku sibuk dan bussy dengan Dakwah dan keperluan Sushi sehingga lah hari hari terakhir aku keluar dari rumah untuk berada di Jalan Allah…bertabligh selama 40 hari bersama anak lelaki dan seorang anak saudara…

Sebagai seorang penulis atau Street Dakwah Writer, kebiasaan di masa masa infiradi takala ahli jemaah yang lain beristirehat dan tidur aku akan melayari internet membaca blog blog kegemaran tentang ehwal semasa dan Dakwah…dan secara tidak serius aku telah membuat reposting atau posting ulangan tentang kisah satu artikel mengenai Jemaah Khunsa atau Jemaah Mak Nyah yang keluar Dakwah dari tanah seberang…

Tidak di sangka sangka seorang wanita cantik jelita telah menulis di ruangan komentar aku dengan kata kata lebih kurang…
“Saya juga seorang Mak Nyah atau Pondan yang ingin berhijrah dan mahu mengenal Allah..”
Allah…Allah…hati aku mengigil panik dan tidak tahu apa yang harus aku balas…dan setelah itu aku melihat puluhan komentar komentar balas telah di tulis oleh mereka mereka yang tidak aku kenali dan dengan secara tidak berfikir panjang aku terus menulis…”Allahu…manusia di cipta indah oleh Allah…walaupun tidak cantik tetapi tetap indah…Safiey Ilias…lets meetup and have a cup of coffee..”
Keesokannya semasa aku nusrah jemaah kasih sayang dr. Sam Rasputin aku telah menerima meseg melalui wassap dari Safiey Ilias..katanya
“Tuan…saya Safiey Ilias yang komen di facebook tuan…saya PONDAN…….”
Panjang ceritanya dan panjang perbualan kami…isi perbualan hanya berkisar kepada luahan hatinya, bermula dari saat itu setiap hari kami menghubungi satu sama lain dengan tujuan untuk membantu beliau secara fizikal dan mental…Safiey Ilias ingin kembali menjadi lelaki


Allahu…airmata menitik mendengar luahan hati dan perasaannya…rupa rupanya “wanita cantik” yang di khabarkan oleh ahlia ku itu adalah seorang lelaki…namanya Safiuddin bin Ilias…
Beliu menceritakan yang beliau kini mau kembali kepada fitrah asalnya…mau kembali menjadi seorang lelaki, ceritanya lagi seusianya remaja beliau begitu keliru dan tidak keruan perasaannya…zahirnya di lahirkan lelaki tetapi batinnya perempuan…
Jiwa dan perasaan keperempuanannya seoalah olah terpenjara di batang tubuh seorang lelaki, akhirnya beliau mengambil keputusan untuk mengubah zahirnya menjadi perempuan…beliau menjadi perempuan dan wanita sehinggalah menjalani operasi untuk memiliki payudara…
Untuk sekian lama beliau menjalani kehidupan sebagai seorang perempuan dan wanita, berpakaian dan perhiasan…semuanya seperti wanita.

Dengan jutaan wang ringgit yang di milikinya beliau membeli apa sahaja yang berjenama…pakaian wanita, beg tangan ribuan ringgit juga alatan makeup yang up to date..
Tetapi Allah kuasa Makhluk tidak ada kuasa….Allah mengasihi makhluk ciptaan NYA..
Barakallah…fitrah manusia, siapa sahaja…lambat laun pasti akan kembali kepada asal kejadian yang telah di jadikan oleh Tuhannya…

Dalam diam beliau membaca cerita cerita Dakwah dari facebook ku dan akhirnya beliu memberanikan diri untuk menyapa ku dan menceritakan segala galanya…
Satu kenyataan yang membuatkan aku bersungguh sungguh untuk membantunya ialah kerana beliu telah memberitahu aku yang beliau akan menjalani pembedahan membuang implan payudaranya kerana beliau tersangat ingin solat berjemaah, keluar dakwah dan ingin sangat untuk ke Mekah dan Madinah bagi mengerjakan Umrah….
Allahu…

Masa tidak mengizinkan aku dan saudara Safiuddin bin Ilias aka Safiey Ilias bertemu muka kerana aku telah bersiap siap untuk keluar Dakwah 40 hari di Tawau…pun begitu saban hari kami menghubungi satu sama lain…berbual dan bertanya khabar…beliau meluahkan isi hatinya dan aku menasihatinya…

Tanggal 15 hari bulan aku berangkat dan terbang ka Tawau dan pada tarikh yang sama Safiey Ilias memasuki Dewan Pembedahan intuk menggeluarkan implan payudara palsunya…
Semuga Allah memberikan afiat dan kesembuhan yang baik dan cepat kepadanya supaya aku dapat membawanya keluar di Jalan Allah…

Hari ini hari ke 2 aku di Jalan Allah…Safiey Ilias menghubungi aku dan katanya beliau selamat menjalani pembedahan membuang payudaranya…
Sebelumnya aku ada bertanya bagaimana beliau boleh menghubungi aku…jawabnya…”Beberapa kali lintasan wajah ku di hadapannya dan setelah membuat solat istikharah baru beliu yakin dan lalu menghubunggi ku..”….Allahuakhbar.
Kami berjanji untuk bertemu bila aku balik dari ber Tabligh 40 hari nanti…insyallah
Mari kita sama sama berdoa agar Safiey Ilias kembali menjadi lelaki sejati….
Amin ya Allah…
Psst : Manusia semuanya di cipta indah…kerana ianya adalah semulia mulia makhluk yang diciptakan Allah.
Luahan Safie ilias

“2-3 hari ni saya langsung tak fikir akan apa-apa. Sedih tak, risau tak, apa pon tak. Tapi saat saya disorong di atas katil masuk ke operation theatre, saya rasa sebak yg amat sangat sambil air mata saya mengalir. Sudah jauh saya ini pergi ke dalam gelap. Segala kisah lampau saya, saya ingat, dulu orang siap label saya “ahli neraka”. Saya dapat rasa kenapa lah nasihat ibu dan ayah saya tak nak dengar…
Saya dapat rasakan betapa satu beban itu hilang dan seolah olah diangkat ke langit. Saya menangis sebab saya rasa seolah olah Rasulullah tengah peluk erat saya dan kata “sabar”. Saya tahu Rasulullah dan Allah tengah merindui saya.

Sheikh mcg, “saat darah pembedahan tu mengalir setitik demi setitik Allah dan malaikat akan kira. Itu jihad. Itu mujahadah. Tak tumpah sama mcm zaman sahabat berperang dan bertumpah darah”.
Saya tak menyesal dan saya tak sedih. Saya gembira sambil harap dan takut akan Allah SWT. Moga Allah nilai semua ini. Perjalanan saya masih jauh.

Syaitan pasti akan dakwah saya untuk tarik saya balik ke lembah kegelapan. Lepas ni pasti general syaitan yang akan ditugaskan untuk tarik saya. Doakan saya moga dijauhkan daripada syaitan yang direjam dan iblis LAKNATULLAH.
Terima kasih semua yg selama ini tak henti mendoakan saya. Maafkan segala kekhilafan saya spanjang anda kenal saya.